Rally Grimstad er over og det endte med brutt løp for Peugeot-guttene denne gangen. Både Glenn og Tom André var ordentlig tent for et godt resultat i dette løpet, og stilte for første gang til start i nasjonal klasse.
Etter Rally Trøndelag har bilen gjennomgått en del tester, da den ikke gikk ordentlig etter siste fartsetappen. Alt så ut til å fungere som det skulle, og bilen ble kjørt på henger, klar for Rally Grimstad. Vel nede i Grimstad skulle Anders og Christin kjøre bilen til teknisk kontroll på fredag, mens gutta var på gjennomkjøring av etappene. Da begynte bilen å fuske og gå dårlig igjen, og det var med ett usikkert om det ble noe løp i helgen.
– Vi fikk hjelp av Christian Andresen for å teste bilen og se om han kunne finne ut noe, sier Glenn. Men selvfølgelig virket bilen helt som vanlig da Christian kjørte den.
Og uten symtomer, er det vannskelig å finne en løsning på problemet. Noen kontaktpunkter ble byttet ut, og guttene kunne bare håpe på det beste.
Lørdag morgen startet bilen bra, og guttene kjørte til start uten problemer. På første fartsetappe gikk det veldig bra i starten, og guttene følte at alt klaffet. De bestemte seg for å kjøre uten noter på rundbanen, så kartleseren hadde fri på denne etappen. Men mot slutten tok de igjen en bil, og tapte ca 7 sekunder på dette. Dette var litt synd, men slik er det på slike fartsetapper der det er flere på banen samtidig.
Og mer tent enn før sto de på start på andre fartsetappe, og hadde bestemt seg for å kjøre det de kunne, selv med feil dekkvalg. For guttene hadde nemlig bestemt seg for å starte på regndekk, men solen ville ikke forsvinne helt. Det gikk bra på denne etappen, og de kjørte inn til en 17. plass totalt, og ledet dermed klasse 11.
På tredje fartsetappe gikk det også bra, men ikke like fort. Dekkene viste seg å bli litt for myke da de nærmet seg halvkjørt etappe, men mot slutten var de gode å ha, da det var vått på veien. De kjørte inn til en 21. plass totalt og ledet fortsatt klasse 11, noe de var meget fornøyd med.
På vei til siste etappe, rundbanen som ble kjørt først, skjedde det som egentlig ikke skulle være mulig. Løsewiren på bremseklossene på venstre bakhjul røk eller løsnet, slik at klossene falt av. De mistet bremsene helt og bremsevesken sprutet ut. De var derfor nødt til å bryte løpet, og være tilskuere på den siste etappen.
– Utrolig synd, sier Glenn, da dette egentlig ikke skal være mulig. Kan være litt slurv med gjennomgangen av bilen før løpet, eller rett og slett at en stein eller lignende har gjort dette. Uansett, slik skjer, og vi skal få bilen klar til rally i Flesberg om en måned, smiler han.
Fra Grimstad bar det rett på ferie til Kragerø, før bilen skal gås over når den er vel hjemme på verkstedet igjen. Det blir i alle fall Flesbergsprinten og Rally Larvik som er de neste løpene for Glenn og og de andre i teamet, og de er allerede tente på en gode plasseringer der. Hvilken klasse Glenn og Tom André skal kjøre i er fortsatt usikkert, da de kan stille i både klasse 7 og 11.
– Det var moro å kjøre i klasse 11 til en forandring, siden det er litt større konkurranse der, så vi får se hva vi gjør videre. Vi har jo ønske om tidlig start i løpene, avslutter Glenn.