Etter en uke med ombygging og klargjøring av sin Toyota Celica GT-4 etter Rally Bergen, var Even Moan og kartleser Tore Hellerud klare og heltente på seier etter nok en andreplass i Bergen.
Første etappe startet på asfalt, noe som ikke er spesielt bra for grushjulene, men guttene var ved friskt mot og klemte til fra start. Men allerede etter 500 meter ble bilen tung å styre, og Moan trodde først de hadde punktert, men han fant fort ut at servostyringen hadde sluttet å virke. Samtidig begynte bilens ladelampe å lyse. Uten servostyring er bilen tung å styre noe de selvfølgelig tapte mye på da de kom over på grusen mot slutten av fartsprøven. Likevel klarte de tredje beste tid på prøven, noe de var veldig overrasket over. Uten servostyring må en kjøre veldig pent og uten sladd på bilen, da den er umulig å hente inn igjen hvis sladden blir for bred.
Etter målgang på prøven ble det raskt konstatert at servo- og dynamoreimen begge var røket tvers av, uten å kunne finne noen grunn til dette da dette er deler som blir byttet etter få løp.
De neste prøvene var svingete og knotete, og ekvipasjen tapte masse tid da de måtte kjøre veldig forsiktig for å klare å holde bilen på veien.
De fortsatte så lenge det var strøm på batteriet, og håpet på å komme til mål, men dessverre stoppet bilen på starten til den siste fartsprøven, og løpet var brått over.
Nå er det bare å sette bilen sammen igjen og håpe på bedre lykke til helgen, da det skal kjøres på asfalt i Grindalsmoen rallysprint i Elverum som er siste runde av årets Kollevold Sprintrallycup.