Even og Glenn stilte i Rally Lillehammer denne helgen, hvor løpet gikk på 90 % asfalt og 10 % grus. Det ble en flott plassering på dem begge, og alle i teamet er fornøyde med prestasjonene. Noen feil ble gjort, men det var nok ikke guttene alene om, for det er normalt for alle førere. Det stilte til sammen 61 biler til start, noe som var ny rekord for Rally Lillehammer.
Even var første team-bil ut på fartsprøvene i sin Toyota Celica GT-4, og hadde bestemt seg for å satse fullt ut. Even ønsker en fin plassering i Kollevold Sprintrallycup, og Rally Lillehammer var andre løpet i cupen. Han følte at alt fungerte greit, både med bil og kartleser, og ga derfor full gass fra start. De kjørte inn til en 3. plass på totallisten, og en 2. plass i klasse A8, kun slått av Tord Linnerud i sin fullspekket Peugeot 206 WRC.
– Men at jeg hadde en gruppe N bil foran meg, skulle ikke ha skjedd, smiler Even lurt. Men det var bare 5,7 sekunder opp til den plassen, og dette tapte vi dessverre på ved at vi var uheldige og snurret på SS5. Men uansett, er vi meget godt fornøyd med helgen, legger han til.
Glenn hadde med seg sønnen sin igjen, og de startet dessuten i en større klasse enn de pleier med sin Peugeot 306. På grunn av problemer med luftfilteret, måtte de sette på en annen type, og det er ikke lov i klassen de normalt kjører i. Derfor stilte de denne helgen i klasse A7, og kjørte inn til en 2. plass i klassen, og en 17. plass totalt. Førsteplassen i A7 gikk nemlig til en Peugeot 306 Maxi Evo 2, kjørt av Rune Danneborg.
– Vi hadde ikke nubbsjans på å ta førsteplassen i klassen, til det hadde vi for dårlig bil, sier Glenn. Med lite feil i kjøringen denne gangen, må jeg likevel si meg meget fornøyd med dagen. Vi kan ikke klage på dette resultatet, legger Glenn til.
Neste løp blir Rally Trøndelag, der Even har valgt ikke å starte. Glenn starter med Evens kartleser, og sønnen Anders sitter igjen på med Anders P. Andersen i en Peugeot 206.