Siste nyheten vi skrev er fra 2009, og det er noen år siden. Siden den gang har vi kjørt noen billøp, og ikke minst vist at gamlegutta fortsatt kan, om alt stemmer.
Året 2012 var det neste året vi viste oss ute i rallyløypa, og det i en Subaru Impreza fra 1999. Dette viste seg å være en meget rask bil, og vi kjørte tre løp, med klasseseier i alle tre. Årets beste var totalseier på Rally Hadeland.
I 2013 valgte Even nok en gang å prøve noe nytt, og kjøpte da inn en Ford Escort RS Gr.A. Denne bilen var vi ikke så heldig med, da Even aldri fikk godfølelsen i denne bilen. Nok et år med tre løp; et brutt løp, en 3. plass i klassen og en 4. plass. Bilen var veldig morsom å kjøre, men som nevnt passet dessverre ikke Even inn i denne bilen.
i 2014 kjøpte Even inn en EVO 6 som raskt ble solgt videre. Det ble ett løp med denne bilen, og da var det mekanikeren Espen som fikk være med. Løpet var Syd-Sprinten, og her vant de klassen og fikk en 3. plass totalt. Gutta var meget fornøyd med det resultatet.
Det ble ikke deltagelse i mange rallyløp de siste årene, men sporadiske innhopp. Så nå i 2017, hele 3 år siden siste løp, kjøpte Even inn en Subaru Impreza for å kjøre noen løp igjen. Planen var å kjøre noen av vinterløpene, men bilen ble dessverre ikke klar til dette.
Første løpet i 2017 ble derfor TRN Gardermosprinten, som gikk overaskende bra. Bilen ble ferdig kun et par dager før løpet, og det ble heller ikke noen test før løpet. Dette var et lite sprintrally, hovedsaklig på asfalt. Der kjørte vi inn til en overaskende klasseseier og en 5. plass totalt. Det viste at både bilen og fører fungerte, for her var del lite behov for noter.
Årets andre løp ble Aurskog Høland rally som kjøres på grus. Også dette løpet ble startet uten test, da det er vrient å finne både tid og plass for test. Det var nå nøyaktig 4 år siden det ble kjørt rallybil på grusveier, og spenningen var til å føle på. De første prøvene før service gikk heller dårlig, da det manglet feste på veien. Bilen var nesten håpløs å kjøre, men vi holdt oss inne på veien. Etter service fikk vi justert litt på bilen, og da ble det enklere, men vi var fortsatt ikke helt fornøyd. Dette løpet ble en kamp med å bli litt kjent med bilen, og gjøre innstillinger som passet fører bedre, og dette ble bra utover dagen.
Vi endte løpet på en 4. plass i klassen, og sier oss stålende fornøyd med dette, etter flere år uten kjøring på grus.
Tredje løpet i år ble Rally Hedemarken på Hamar. Her fortsatte vi der vi slapp på Aurskog, og fikk mer godfølelsen i bilen. Fortsatt en del rust hos fører og kartleser, men vi var på rett spor. Dette løpet var også det første løpet på mange år vi valget å skrive egne noter, så litt usikkerhet ble det derfor i starten.
Det viste seg raskt at notene fungerte utmerket, men vi slet litt med festet og ikke minst grus i hjulene. Det siste gjorde at vi fikk mye risting i bilen opp til flere ganger, og dette gjorde at vi tapte mye tid gjennom løpet. Det manglet skraper bak på hjulene, som skulle holde grusen fra å samle seg i felgen. I tillegg til dette, kom vi for fort inn i en høyresving, som resulterte i at hele bilen var av veien. Vi hadde flaks at det ikke lå stein der, for da hadde det vært sluttkjørt. Vi tapte heldigvis ikke mye tid på dette, og totalt sett var vi fornøyd med løpet.
Vi endte Rally Hedemarken med en god 3. plass i klassen, etter en hard kniving med Nygård, som slo oss på de siste prøvene og tok 2. plassen.
Dette var en rask oppsummering av de årene som har gått, og det vil bli hyppigere oppdateringer i tiden fremover.