Girkassefeilen på Glenns Peugeot etter Rally Sørland er funnet, reparert og funnet i orden. Så nå er det bare noen småting igjen, før bilen er klar for de to neste løpene neste helg. Det å kjøre asfalt igjen, er noe hele teamet gleder seg til, og teamet stiller til start med begge bilene, begge dagene.
Etter brutt løp på Sørlandet, er nå Peugeoten straks klar for nye runder.
– Vi hadde flaks på Sørlandet, da det ikke ble noen skade på girkassen utover at en skiftegaffel knakk, sier Glenn. Det lå en stor bit av den løst i girkassen, og de fleste klarer nok å forestille seg hva som hadde skjedd om den kom i mellom noen drev. Men flaksen var på vår side, og alt foruten skiftegafflen var helt ned i girkassen. Likevel byttet vi noen gir, slik at alt ser nytt ut, fortsetter han.
Og mer kjøring blir det de nærmeste ukene, da turen til Rally Bohemia nærmer seg raskt. Så da er det greit å ha overhalt girkassen på forhånd.
Evens nye bil står startklar, den mangler bare profilering. Dette skal settes på i løpet av uken, og så er det håp om en liten test før avreisen til Lillehammer.
– Vi må jo få testet om alt er som det skal, sier Even spent.
Rally Lillehammer er et artig lite løp, som også ble kjørt i fjor. Ambisjonene til guttene er ikke så veldig store, da Glenn kjører en vesentlig svakere motor en konkurrenten, og dette vil spesielt vise seg i Lysgårdsbakken oppover. Evens bil derimot, har krefter nok i forhold til sine konkurrenter, men siden han ikke har fått testet, og heller ikke kjenner bilen, er det nok lite som tilsier noen seier til helgen.
– Men uansett skal vi prøve så godt vi kan, sier guttene med et smil. Dette er et løp vi begge skal ha med våre faste kartlesere, og det kan være greit, legger Even til.
Rally Lillehammer går på lørdag, og allerede søndag går det neste løpet i asfaltsprintcupen, Grindalsmoen Rallysprint. Også der stiller begge bilene til start, men kartleserne er byttet ut. Glenn skal også i år ha med seg datteren Hanne i kartleserstolen, som nå gleder seg så mye at hun knapt får sove. Even skal ha med seg Torgeir Hansen denne gangen, og det er første gang han sitter i en rallybil. Han ser også frem til en slik tur, og har definitivt noe å glede seg til.
Begge løpene går altså på asfalt, og er en del av sprintrallycupen og NMK Rallycup. Rally Lillehammer inneholder ca 18 km fartsetapper, og Rally Grindalsmoen er på ca. 14,6 km fart.